Stratego Hedge

Hej och välkommen till min blogg.
Här kan du framförallt följa hur det går för min tradingstrategi som jag kallar StrategoHedge.

lördag 1 december 2012

Utfall November


Den senaste tiden har inte varit speciellt intressant ur ett tradingperspektiv. Det har varit ganska få affärer och avkastningen har varit minst sagt sparsam. I november blev det helt klart mer drag och jag har legat i position 18 av månadens 22 handelsdagar.
Månaden började bra med två snabba trade som tillsammans gav 1,33%. Det såg även ut som den tredje traden skulle nå målet redan första dagen, men det saknades 0,04% och dagen efter vände börsen riktning och jag fick två trade som gick back istället, -0,69% och -1,64%. Den femte traden gick hem, men gav endast 0,24% vilket snabbt försvann i nästa trade som backade -0,74%. Som salt i såret avslutades månaden med en trade som började dåligt och slutade ännu värre, -2,21%.
Detta innebär att portföljens värde backade -3,69% i november och jag fick storstryk av OMX som ökade nästa lika mycket, +3,2%. Summerar vi utfallet för året ligger jag nu på +32,0% och OMX hoppade upp till +9,9%.


Jag hoppas att tradingaktiviteten håller i sig även i december och att timingen i mina affärer blir bättre så att året kan avslutas på ett bra sätt. Det känns som att förutsättningarna är på min sida eftersom strategin in gett två månader med negativt utfall efter varandra sedan 2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar