Stratego Hedge

Hej och välkommen till min blogg.
Här kan du framförallt följa hur det går för min tradingstrategi som jag kallar StrategoHedge.

onsdag 2 april 2014

Utfall mars


Äntligen!
 
Jag har länge gått och grubblat över det dåliga resultat min trading gett den senaste tiden, men i mars blev det äntligen lite drag igen. OMX 30 backade -0,46% men jag fick hem +6,81%.
 
Månaden rivstartade verkligen i samband med Ukrainakrisen, först en kort position som gav +2,53%. Direkt efter fick jag dubbla signaler på att gå lång vilket resulterade i 2 x +2,18%. Sedan kom en kort position som började trist men som slutade på +0,31% Nästa signal var lång och såg ut att bli en riktigt trist historia då den var nere på över -2% innan den repade sig och slutade på -0,68%. En bit in i den här traden fick jag en ny lång signal och den lyckades dra hem +0,87%. Det var som sagt flitig trading i mars och jag låg i position hela 15 dagar sammanlagt. Månadens sista position var också lång men slutade på -0,68%.

Jag återtog ledingen och ligger nu +4,94% på året mot +2,22% för index.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar