Stratego Hedge

Hej och välkommen till min blogg.
Här kan du framförallt följa hur det går för min tradingstrategi som jag kallar StrategoHedge.

söndag 31 augusti 2014

Utfall augusti

Historien, med augusti som en bra månad för min trading upprepade sig tyvärr inte i år. Jag gick förvisso plus, men det var endast marginellt +0,38 vilket ska jämföras med att augusti sedan 2008 i snitt gett mig +2,2%. Summerar jag året så ligger jag nu +15,8%, index som steg +0,85% ligger på +4,1%.


 I augusti låg jag i position större delen av tiden, det var faktiskt bara fyra dagar som jag inte hade en position. Men det berodde inte på att jag gjorde många affärer utan på att jag låg många dagar med mina positioner.

Augusti bjöd mig på fyra affärer och det började med en lång redan första dagen. Denna affär svängde det om, jag var som mest upp +0,47% och som mest ner -2,01% innan den slutade på -0,22%. Direkt efter den första affären togs på nytt en lång position som det också svängde rejält om innan den slutade på +0,72%. Sedan var det dags för en kort position som verkligen blev kort (1 dag) och som slutade -0,83%. På den följde månadens sista affär, även den en kort position som slutade +0,72%.

Jag lyckades även glömma bort att jag förra månaden bestämde mig för att inte använda signal 3 vilket ledde till att jag felaktigt tog en kort position som straffade sig rejält -1,89%. Jag tar dock inte med den i uppföljningen eftersom det var ett misstag från min sida.


Nu står september för dörren och jag vet inte vad jag ska tro om utvecklingen. Det historiska snittet ligger på +6,2% vilket är den enskilt högsta månaden, men de senaste två åren har det blivit +/- 0. Jag ställer mig därför försiktigt positiv till den kommande månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar